Maailman suurin rengasyhtiö Bridgestone on ollut olympialaisten maailmanlaajuinen kumppani vuodesta 2014 lähtien ja paralympialaisten kumppani vuodesta 2018 lähtien. Suomen Olympiakomitean ja Bridgestonen vuonna 2019 alkanut yhteistyö jatkuu tempauksella, joka kannustaa nuoria liikunnalliseen elämäntapaan.
Suomen Olympiajoukkue ja Bridgestone etsivät 20 urheilusta kiinnostunutta yläkouluikäistä nuorta uniikkiin Sporttipäivään, joka järjestetään Helsingissä elokuussa ennen koulujen alkua. Päivän aikana nuoret pääsevät treenaamaan huippu-urheilijoiden kanssa ja kuulemaan heidän arjestaan ja tavoitteistaan. Osallistujat valitaan arvonnalla, johon voi osallistua 31.5.2021 mennessä täällä.
Vastaava tapahtuma järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2019. Bridgestonen markkinointipäällikkö Auli Kähkönen kertoo tapahtuman saamasta suosiosta.
– Edelliseen sporttipäivään ilmoittautui yli 900 hakijaa, ja arvoimme heidän joukostaan 20 osallistujaa. Saimme tapahtumasta todella hyvää palautetta sekä nuorilta että heidän vanhemmiltaan. Koronapandemia on sen jälkeen vaikeuttanut suuresti lasten ja nuorten liikuntaharrastuksia, joten pääsemme vasta nyt järjestämään Sporttipäivän uudestaan. Tarjoamme jälleen 20 nuorelle ainutlaatuisen elämyksen ja tilaisuuden kurkistaa huippu-urheilun maailmaan.
– Toivottavasti tapahtuma antaa nuorille lisäkipinää liikuntaharrastukseen. Harrastukset eivät aina johda huipputasolle, mutta kannustamme nuoria yrittämään eteenpäin. Bridgestonen olympiakumppanuus perustuu ”Chase Your Dream” -viestiin, joka rohkaisee unelmien tavoitteluun ja esteiden voittamiseen.
– Olympiaurheilijaksi ei synnytä. Kilpaurheilijan ura vaatii paljon harjoittelua ja tahtoa kehittää voimaa, nopeutta, kestävyyttä ja keskittymiskykyä. Vaikka kilpaurheilu ei kiinnosta kaikkia, olisi tärkeää, että lapset ja nuoret löytäisivät liikunnallisen elämäntavan, sillä liikkumattomuus on vakava terveysuhka.
Kähkönen kiittelee Suomen Olympiakomiteaa saumattomasti sujuneesta yhteistyöstä.
– Kun aloitimme yhteistyön, rakensimme seurakampanjan, jonka kautta jaoimme stipendejä 10 urheiluseuralle. Kansainvälinen kumppanuus on antanut mahdollisuuksia myös urheilijahaastattelujen tekemiseen kisamatkoilta. Bridgestonen pääkonttori sijaitsee Tokiossa, joten kansainvälinen yhteistyö tulevien kesäkisojen järjestämiseksi on ollut tavallistakin tiiviimpää. Odotamme jännityksellä, sallivatko pandemiarajoitukset haastattelujen tekemisen tulevissa kisoissa.
Suomen Olympiakomitean markkinointi- ja asiakkuuspäällikkö Ville Köngäs arvostaa Bridgestonen maailmanlaajuista kumppanuutta, joka jatkuu vuonna 2024 pidettäviin Pariisin kesäolympialaisiin saakka.
– Nuorille järjestettävä Sporttipäivä on tästä oiva esimerkki. Teemme Bridgestonen kanssa parhaamme, että 20 onnekasta nuorta saa kokea jotain todella ainutlaatuista. Uskomme esimerkin voimaan. Tapahtumaan on tulossa nimekkäitä urheilijoita ja luvassa on hieno päivä.
– Kumppanuus Bridgestonen kanssa on yhteinen matka, jonka seuraavia etappeja ovat Tokio ja Peking. Olympiajoukkueen yrityskumppanit auttavat meitä siivittämään urheilijoiden matkaa maailman huipulle. Siitä kuuluu heille iso kiitos, Köngäs kommentoi.
Lisätietoja:
Suomen Olympiakomitea: markkinointi- ja asiakkuuspäällikkö Ville Köngäs, puh. 040 9625463
Bridgestone: markkinointipäällikkö Auli Kähkönen, puh. 0207 936 230
Bridgestone-konserni, jonka pääkonttori on Tokiossa, on maailman suurin rengas- ja kumiyhtiö. Yhtiön missio on ”Serving Society with Superior Quality”. Bridgestone on ollut olympialaisten maailmanlaajuinen kumppani vuodesta 2014 ja paralympialaisten maailmanlaajuinen kumppani vuodesta 2018 lähtien. Molemmat kumppanuudet jatkuvat vuoteen 2024 asti ja kattavat olympialaiset ja paralympialaiset Tokiossa 2020, Pekingissä 2022 ja Pariisissa 2024. Bridgestone on tuotteillaan, palveluillaan ja ratkaisuillaan sitoutunut parantamaan tapoja, joilla ihmiset liikkuvat, elävät, työskentelevät ja viettävät vapaa-aikaa. Olympia- ja paralympiakumppanuudet jatkavat yhtiön yli 100-vuotiasta urheilun ja innovaation täyteistä historiaa. Bridgestonen kumppanuus perustuu yhtiön ”Chase Your Dream” -viestiin, jolla he haluavat innostaa ihmisiä ylittämään esteet ja jatkamaan sinnikkäästi kohti tavoitteitaan. Maailmanlaajuisena kumppanina Bridgestonen markkinointioikeudet kattavat renkaat, rengaspalvelut ja määrätyt autopalvelut, polkupyörät, seismiset laakerit sekä useat rakennus- ja teollisuustuotteet.