PunaMusta Media teki liikkumalla hyvää: liikkui 2167 tuntia ja keräsi saman verran euroja paraurheilun hyväksi

Kuvassa markkinointi- ja vastuullisuusjohtaja Mirka Lammi PunaMusta Mediasta, asiakkuusjohtaja Timo Peltoniemi PunaMusta Oy:stä, kumppanuuspäällikkö Timo Mäkynen Paralympiakomiteasta sekä asiakkuuspäällikkö Karri Koivu Olympiakomiteasta.

PunaMusta Media -konserni otti vastaan Suomen Olympiakomitean liikuntahaasteen ja valitsi tavoitteeksi liikkua vähintään 2029 tuntia neljän keväisen kampanjaviikon aikana.

Liikuntatavoitteen tuntimäärä kytkeytyy vuosilukuun, jolloin konsernin tavoitteena on olla hiilinegatiivinen. 2029 tunnin tavoite ylittyi ja liikutut tunnit muutettiin euroiksi, joilla PunaMusta Media osallistuu Suomen Paralympiakomitean Maailman arvokkain pelipaita -keräykseen.

PunaMusta Oy on ollut Suomen Olympiakomitean ja Suomen Paralympiakomitean yhteistyökumppani jo useita vuosia. Tänä vuonna kumppanuudesta haettiin hyötyä koko PunaMusta Media -konsernin henkilöstölle.

Liikuntahaaste lanseerattiin henkilöstölle 25.4. kick off -tilaisuudessa, jossa Olympiakomitean asiakkuusvastaava Karri Koivu ja erityisasiantuntija Matleena Livson avasivat kampanjan taustaa ja herättivät pohtimaan arkiliikunnan roolia työhyvinvoinnin ja toimintakyvyn ylläpitämisessä.

Konsernin viestintäpäällikkö Kati Iharanta pitää kampanjaa erittäin onnistuneena.

Iharantaa ilahdutti erityisesti se, että kampanja keskittyi oikeasti arkiliikuntaan ja hyvinvointiin.

– On tärkeä oivallus ymmärtää koiran ulkoiluttamisen olevan ihan oikeaa liikuntaa, joka katkaisee paikallaanoloa ja lisää hyvinvointia. Kampanjan perusviesti kannusti jokaista liikkumaan arjessa omalla tavallaan.

– Saimme kampanjasta pelkästään positiivista palautetta. Kampanja synnytti paljon keskustelua käytävillä ja kahvipöydissä ja innosti kokeilemaan uusia lajeja ja liikkumismuotoja.

Myös Olympiakomitean Karri Koivu kiittelee aktiivisuutta, jolla PunaMusta Media lähti mukaan tekemään liikkumalla hyvää.

– Punamustamedialaiset heittivät hienosti itsensä likoon ja kampanjaan osallistuttiin hyvällä tsempillä aivan ylintä johtoa myöten. Tämä on tärkeää ja esimerkillistä yhteisöllisyyden kannalta, Koivu painottaa.

– Tsemppiviestien jakaminen toi hyvää fiilistä työyhteisöön. Nämä ovat juuri niitä asioita, joilla rakennetaan kulttuuria, työntekijäkokemusta ja yhteisöllisyyttä, Iharanta päättää.

Loppurutistuksena Yritysmaratonviesti

Kun kampanjaa oli jäljellä muutama päivä ja tavoitteesta puuttui vielä muutama liikuntatunti, PunaMusta Media lähti mukaan Olympiakomitean järjestämään Yritysmaratonviestiin, joka juostiin Töölönlahdella 26.5.

PunaMusta Oy:n asiakkuusjohtaja Timo Peltoniemi ja PunaMusta Median markkinointi- ja vastuullisuusjohtaja Mirka Lammi liittyivät Paralympiakomitean joukkueeseen, joka liikkui Töölönlahden ympäri juosten, kelaten tai kävellen.

Kampanjan lopputulokseksi kertyi 2167 liikuttua tuntia. Lisäksi kampanja-aikana annettiin 2186 kannustusta työkaverille, kokeiltiin 119 erilaista liikuntalajia ja kerättiin yli 9.3 miljoonaa askelta.

Suomen Paralympiakomitean kumppanuuspäällikkö Timo Mäkynen arvostaa suuresti PunaMusta Median panosta Maailman arvokkain pelipaita -kampanjaan.

– Pelipaita symboloi vammaiselle mahdollisuutta harrastaa, kilpailla ja tavoitella omia unelmiaan urheilukentillä. Tänä vuonna tämä mahdollisuus on monen osalta uhattuna rahoitushaasteiden vuoksi. Valtava kiitos jokaiselle haasteeseen osallistuneelle! Jokainen liikuttu tunti ja niiden myötä tuleva euro tulee todelliseen tarpeeseen – toivottavasti muutkin ottavat tällaisesta haasteesta esimerkkiä, Mäkynen vinkkaa.

JÄTÄ YHTEYSTIETOSI, NIIN OTAMME SINUUN YHTEYTTÄ