Olympiakomitean liikuntahaaste sai Lumme Energian henkilöstön liikkumaan ja lähettämään tuhansia tsemppiviestejä työkavereille

Suomen olympiajoukkueen yhteistyökumppani Lumme Energia valitsi liikuntahaasteen tavoitteeksi kilometrimäärän, joka vastaa etäisyyttä Helsingistä ensi vuoden olympialaisten kisakaupunkiin Pariisiin. Tavoite täyttyi jo ensimmäisen kampanjaviikon aikana.

Lumme Energian neljä viikkoa kestänyt liikuntahaaste sai vauhdikkaan lähdön Sami Jauhojärven henkilöstölle lähettämästä videotervehdyksestä. Videolla Lumme Energian energialähettiläs kannusti lähtemään ulos, kuuntelemaan ”kevhään ääniä” sekä keräämään energiaa ja liikettä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.

Lumme Energian asiakaskokemusjohtaja Johanna Viskari kertoo, että haaste otettiin innolla vastaan.

– Vaikka osasimme odottaa aktiivista osallistumista, oli kuitenkin positiivinen yllätys, että porukka lähti niin isolla prosentilla mukaan. Tavoitteena oli liikkua Helsingistä Pariisiin eli 2250 kilometriä, mutta ylsimmekin lopulta 7035 kilometriin.

Kampanjaan osallistui 75 % henkilöstöstä. Luku on korkea myös Olympiakomitean asiakkuusvastaava Lauri Ijäksen mielestä.’

– Liikuntahaasteissa jo 50 %:n osallistumista voi pitää hyvänä, ja Lumme Energian kohdalla sen yli mentiin kirkkaasti.

2555 kannustusta työkavereille

Korkean osallistumisprosentin lisäksi Lumme Energia kunnostautui työkavereiden kannustamisessa, johon kampanja-alustana käytetty HeiaHeia-applikaatio antoi helpon mahdollisuuden.

– Kampanja innosti osallistujia lähettämään työkavereille todella paljon kannustusviestejä. Niitä kertyi yhteensä 2555 kappaletta. Normaalikampanjoissa applikaation kautta syntyy kaverisuhteita keskimäärin 5/osallistuja. Lumme Energialla niitä kertyi 27 eli moninkertaisesti enemmän. Kampanjan sosiaalinen puoli oli Lumpeen kampanjassa erityisen vahva, Ijäs kertoo.

Viskari koki, että kampanja synnytti paljon uudenlaista yhteisöllisyyttä.

– Opittiin kollegoista uusia puolia. Huomattiin, että työkaveri tykkää myös pyöräilystä tai että toisellakin on koira lenkkikaverina. Erilaisia liikuntalajeja kokeiltiin paljon padelista golfiin. Kuvaviestien kautta pääsimme lähemmäksi kollegoitamme, jotka työskentelevät eri puolilla Suomea.

– Huomasimme myös, että taidamme olla aika kilpailuhenkistä porukkaa. Top10-listaa tuli itsekin seurattua tiiviisti, Viskari toteaa.

Kampanja huipentui Yritysmaratonviestiin

Liikuntahaaste ajoitettiin päättymään vajaa viikko ennen Yritysmaratonviestiä. Ajatuksena oli koota koko organisaatio yhteen Olympiakomitean järjestämään juoksutapahtumaan ja juhlistaa hyvin onnistunutta liikuntahaastetta tapahtuman yhteydessä.

Joukkue osallistui tapahtumaan Rento-sarjassa ja pokkasi sarjan pronssipalkinnon. Myös joukkueen kisa-asuksi valittu – Auringon sä teet -brändikampanjan mukainen – auringonhattupäähine sai ansaittua huomiota ja palkittiin hopeasijalla.

Eniten kilometrejä, kirjauksia, kannustuksia ja lajikokeiluja keränneet osallistujat palkittiin iltatilaisuudessa Yritysmaratonjuoksun jälkeen.

Kokonaisuutena haaste onnistui Viskarin mielestä hienosti.

– Haasteissa onnistutaan vaan yhteistyöllä ja yhteen hiileen puhaltamalla. Kyllä tältä joukkueelta lähtee!

JÄTÄ YHTEYSTIETOSI, NIIN OTAMME SINUUN YHTEYTTÄ